יום רביעי, 1 ביוני 2011

למה הבחירות ללשכת עורכי הדין לא מעניינות (כמעט) אף אחד.

טוב, אני מזהיר מראש – זה הולך להיות קצת rant (כמו שאומרים באנגלית).
אז למה הבחירות ללשכת עורכי הדין לא מעניינות את מי שלא עורך דין זה ברור – הם לא עורכי דין.
אבל למה הבחירות ללשכת עורכי הדין לא מעניינות את עורכי הדין עצמם (ואני כולל את עצמי כאן)?
הסיבה היא פשוטה, רוב עורכי הדין הם כולירות, המשמעות המתבקשת היא לא שבגלל שהם כולירות לא אכפת להם, אלא שבגלל שהם כולירות, הם אפאטיים, כי הם יודעים שלא משנה מה יקרה בבחירות, תמיד יהיה כולירה בראשות הלשכה.
אתם חושבים שאני טועה?
בוא ניתן דוגמה קלה מחיי.
לפני הצבא, עבדתי בבורגראנץ' והרווחתי 25 ש"ח לשעה (עבדתי 5 משמרות בשבוע, 8 שעות כל משמרת-160 שעות בחודש).
בהתמחות שלי הרווחתי 5,500 ש"ח ברוטו לחודש (לפני מס, ביטוח לאומי וכל זה) ועבדתי כל יום מ-9 עד 19:00 (10 שעות ביום כפול 22 – 220 שעות עבודה בחודש – שכר ממוצע לשעה של – 25 ש"ח לשעה).
אחר כך עבדתי בתור ליטיגטור במשרד נזיקי, שם הרווחתי 6,500 ₪ לחודש, עבור שעות דומות.

ואז עברתי לתחום המסחרי נטו, באחד מ-20 המשרדים הגדולים בארץ. במשרד הזה היו חודשים שעבדתי 320 שעות בחודש ויותר (בכל מקרה לא ירדתי מ-260 שעות בחודש), והרווחתי (ברוטו) 13,000 ש"ח (היינו- כ- 40 ש"ח לשעה ברוטו, בנטו זה יצא כמעט כמו השכר לשעה שלי בבורגראנץ'). עכשיו בכנות, אני הייתי מוותר על חלק מהכסף בשביל שעות יותר נוחות, כי בשנה אחת יצא לי לא לראות את הבת שלי במשך חודשיים.

ומי שחושב שהיו לי אפשרויות אחרות – טועה, אתה לא יכול לעזוב באמצע, כי העבודה צריכה להתבצע, אתה יכול רק להתפטר, ואז יבוא מישהו אחר אחרייך והוא ייעשה את העבודה. אז לעורכי דין צעירים (וגם וותיקים לפעמים) יש תקופות שבהן הם עובדים כל הלילה במשרד, חוזרים בבוקר הביתה, מתקלחים, מתלבשים וחוזרים למשרד.
כמובן שזה לא קורה בכל המשרדים הגדולים, בחלקם פשוט יש מקלחות לעובדים כי ההישארות במשרד היא כבר ממוסדת לחלוטין (אני אפילו שמעתי שמועה על אחד מחמשת המשרדים הגדולים  שהשותפים ניהלו בו דיון האם לשכור שטח נוסף שישמש לשינה של עו"ד שלנים במשרד).

זה לא חיים.

ואתם חושבים שראשי הלשכות לא יודעים על זה?

יודעים גם יודעים. יותר גרוע, חלקם אפילו באים ממשרדים שבהם זה הנוהל (והם הנהיגו נהלים כאלו). והם גם לא מתביישים להצהיר על כך בריש גלי בפני מועמדים לעבודה!

אז למה באמת הבחירות לא מעניינות אף אחד?
אולי התשובה היא כי "עורכי הדין הפשוטים" לא יכולים להרים את הראש למספיק זמן מעל המים בכדי שיהיה להם אכפת, כי הם עד כדי כך טובעים בעבודה.

אז למה בכל זאת כתבתי את כל זה (כי הרי גם אותי זה לא מעניין)?
כי אם יש משהו שמעצבן אותי זה דואר זבל, ואני מקבל לאחרונה בערך 5 דוא"לי זבל ליום ממתמודדים שונים שחושבים שהם הדבר הכי טוב ללשכה ולעורכי הדין וכל השאר כולירות, כשאף אחד מהם לא באמת מדבר על הבעיות שקיימות ומציקות לציבור עורכי הדין כיום (רמת המקצוע, טחינה עד אפר של עו"ד צעירים בשכר רעב, המצב של בתי המשפט, עומס תיקים, קיום דיונים אחר הצהריים, הצפת המקצוע, איכות השופטים ועוד). אלא הם מעדיפים להתמקד בדברים כמו "פרנסה לנערות ליווי – עוד הישג של גיא-רון" (אז כן, ליו"ר הלשכה היה איזה עיתון שמכר שטחי פרסום למודעות ליווי, ביג דיל, זה לא - לא חוקי). [ואני רוצה להבהיר – הסיבה היחידה שפתחתי את הודעות המייל זבל האלו הם בשביל שאוכל לכתוב כאן למה הן מתייחסות].

בקיצור – גם הפעם, אני לא הולך להצביע לבחירות האלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה